Trendy og klassisk

Med en blanding av high class-design og rimeligere merkevarer, kan kleskjeden Companys på Trondheim Torg friste med spennende høst- og vintertrender. Her kan man finne et stort utvalg av motemerker, stiler og tilbehør.

Den aller første butikken ble åpnet i København i 1985 og det finnes nå over 50 butikker internasjonalt. Foreløpig er Trondheim den eneste byen i Norge hvor Companys befinner seg. Den ble startet i februar 2010 og har blitt tatt i mot med åpne armer.
Vi har hatt et fantastisk salg og er veldig fornøyd med utviklingen, forteller daglig leder i kleins as Robert Klein.
Nå jobber de med å åpne flere butikker rundt i landet i løpet av årene som kommer.
Companys er et rent damekonsept, som har 6 ulike designermerker. Alle er fra Danmark, unntatt Tiger of Sweden. I tillegg selger de smykker fra norsk design, MeMic.

Særegent preg

InWear er av det mest populære merket. I disse årene har klærne blitt kjent for gode passformer, flotte design, og hverdagsklær og festklær til en pris det er verd. InWear har etablert seg som et fashionmerke som bringer kvinner vakker høykvalitetsstil – alltid med en ny vri. Et av verdens ledende designermerker er Tiger of Sweden. De er kjent for sine klassiske og trendy kolleksjoner med skreddersydd snitt, rene linjer og elegante silhuetter. Jeansene er ekstra populære. I tillegg har Tiger de populære dressene, som er kjent for skreddersydd passform og høy kvalitet, forteller assisterende butikksjef Jenny Ødland.
En av hennes favorittmerker er Designers Remix, som er en kleskolleksjon designet til å være så uforutsigbar som kvinnene som anvender klærne.
I tillegg til basisplaggene våger de litt mer enn andre varemerker. De har ikke så mange detaljer, men det er ofte en liten vri som gjør plagget spesielt og stilig.
De rimeligere designene er Saint Tropez og Soaked in Luxury. Saint Tropez utvikler 10 samlinger i året med løpende leveranser og får derfor med seg de aller siste trendene. Soaked in Luxury er et merke som ser kostbart ut, men som er designet under konseptet «affordable luxury».
Sist, men ikke minst tilbyr Companys deisgnermerket Part Two. Merket er inspirert av dynamiske kontraster mellom sensuelle feminine uttrykk og råe og maskuline elementer.

 

Kul og feminin

De ulike merkene hos Companys utfyller hverandre, og her finner man antrekk som både egner seg på jobb og som man kan stikke ut på byen i etter endt arbeidsdag. Sesongens nøkkelplagg er klassiske kåper og parkaser, bluser, ponchoer, skinn og grovt strikk. Det er også mye farger i motebildet, men noen av fargene er dempet, og paletten går mer mot jordtoner. Likevel er det noen knallfarger som får slippe inn, for eksempel enkelte plagg i blått og rosa. Plagg i Article imagevarme beigenyanser er noe av det sikreste du kan kjøpe denne høsten. Sennep og kamel er klassiske høstfarger, og trendy som aldri før. Det fortsetter å komme inn mye plagg med striper og ruter. Dette gjelder også for de løsesittende buksene med dyreprint. Viktige accessoirer er strikkede skjerf og løse polokrager (snood), belter og håndvesker i brunt eller cognac, i mokka og skinn. Sesongens stil skal være avslappet og kul, men samtidig feminin. Hos Companys kan du finne trender, basisplagg og design med et variert prisnivå. For eksempel kan en kjole koste fra 500 til 2000 kroner. Noen har sine favorittmerker, mens mange handler fra alle merkene og gjør en miks. Vi er en butikk som har det lille ekstra, og som mange kommer til for å finne noe som ikke alle andre har. Bortsett fra å ha et stort utvalg i merker og god kvalitet, gjør fantastisk service og en ryddig og oversiktlig butikk shoppingen lettere og morsommere. At kunden føler seg ivaretatt er utrolig viktig for oss. Vi hjelper kunden til å finne det hun ønsker. Det være seg fargevalg, sammensetning eller kvalitet som går overens med kundens ønsker og behov.

Tekst: Tone Aleksandersen
Foto: InWear

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *